Information til Tjenesteudbydere

Tilslutning til NemLog-in

Anvendelse af NemLog-in's services

For at anvende en eller flere NemLog-in services som fx login, signering eller rettighedsstyring, skal jeres organisation tilsluttes. Dette gøres ved at en bemyndiget ledelsesrepræsentant accepterer vilkårene og udfylder relevant information om jeres organisation. Hvilken type af tilslutning I skal foretage, afhænger af hvad I skal anvende NemLog-in til.

Tilslutning som it-systemudbyder

Skal I udbyde en digital selvbetjeningsløsning (it-system), hvor brugerne fx skal kunne logge på eller signere dokumenter, skal I som tjenesteudbyder eller multi-tenant tilslutte jer som it-systemudbyder:  
Start tilslutning som it-systemudbyder

OBS: Er I ny it-systemudbyder skal I først tilslutte jer som brugerorganisation i MitID Erhverv.
Start tilslutning som brugerorganisation

Har I brug for hjælp til tilslutningen kan I tilgå en trin-for-trin vejledning:
Åbn vejledning til tilslutning som tjenesteudbyder

Tilslutning som it-leverandør

Skal I bistå en it-systemudbyder med tilslutning og løbende vedligehold af en digital selvbetjeningsløsning (it-system), skal I tilslutte jer som it-leverandør:
Start tilslutning som it-leverandør

OBS: Er I ny it-leverandør skal I først tilslutte jer som brugerorganisation i MitID Erhverv.
Start tilslutning som brugerorganisation

Registreringen af tjenesteudbydere i NemLog-in kan påvirkes ved oprettelse af organisationen i MitID Erhverv

Som it-systemudbyder eller it-leverandør tilsluttet NemLog-in kan tjenesteudbyderens virksomhedstype (offentlig eller privat) blive ændret (genberegnet), når it-systemudbyder eller it-leverandør opretter sig som Brugerorganisation i MitID Erhverv. Ændringen betyder, at hvis it-systemudbyder eller it-leverandør før har været registreret som offentlig tjenesteudbyder, vil dette ændre sig til privat it-systemudbyder eller it-leverandør, hvis det CVR-nummer, der tilsluttes ikke er stat, region eller kommune i CVR-registret, men i stedet en privat virksomhedsform. 

Det betyder også, at når der efterfølgende oprettes nye it-systemer via Administrationen, bliver it-systemet ligeledes oprettet som privat i stedet for offentligt. Det vil bl.a. have konsekvenser for, SSO (Single sign-on), som slås fra ved login fra de nye it-systemer.

Hvis it-systemudbyder eller it-leverandør oplever dette, bedes it-systemudbyder henvende sig til NemLog-in via nemlogin@digst.dk og få skiftet virksomhedstype til offentlig, samt få videre vejledning ift. allerede oprettede it-systemer, hvis disse er blevet oprettet, mens organisationen har været registreret som privat.