Tekniske krav til tjenesteudbydere
Dette dokument indeholder tekniske krav til tjenesteudbydere, der skal tilsluttes NemLog-in. Kravene er fælles for offentlige- og private tjenester og dækker forskellige aspekter af integrationen til NemLog-in herunder SAML snitflader, sessionsstyring, timeout, sikkerhedskrav med videre.
Læs de tekniske krav der stilles til tjenesteudbyderes anvendelse af NemLog-in
Logningspolitik
Dette dokument beskriver krav til logning hos tjenesteudbydere tilsluttet NemLog-in.
Målgruppen for dokumentet er projektledere, IT-arkitekter og IT-teknisk personale hos tjenesteudbydere (eller disses it-leverandører), som skal planlægge og opsætte logning i test- og produktionsmiljø.
Drift- og supportpolitik
I forbindelse med tilslutning og løbende drift af tjenester er det nødvendigt at orientere sig i gældende driftsvilkår for NemLog-in. Disse står beskrevet i drifts- og supportpolitikken herunder beredskab og varslinger i forbindelse eventuelle driftsnedbrud af NemLog-in eller kompromittering af denne. Informationerne er relevante for alle tjenesteudbydere der enten allerede er tilsluttet NemLog-in eller ønsker at blive tilsluttet.
Læs drift- og supportpolitikken
UX retningslinjer
Der stilles en række krav om UX, UI og kommunikation for tjenester i forbindelse med anvendelse af MitID.
Læs retningslinjerne for UX, UI og kommunikation
Integrationstest
I forbindelse med test af jeres tjeneste skal I gennemføre en række tests i integrationstestsmiljøet. Denne skal indlæses i Administrationen, inden jeres system kan overgå til produktion.
Læs mere om integrationstest og find testrapporter til både offentlige og private tjenester
Siden er senest opdateret november 2021.